Köpvillkor SwePosters.se
Beställning.
Beställning sker genom att ni som kund lägger till rätt antal av de produkter och tjänster ni önskar beställa i kundkorgen. Beställningen genomförs sedan när ni betalar och godkänner er order.
Priser.
Priser visas inklusive moms vid varje artikel, produkt eller tjänst. Momsen visas och specificeras på kvittot så även momspliktiga organisationer och företag kan använda köpkvittot som bokföringsunderlag. Vid order på poster eller komplett tavla ingår alltid enklare layoutarbetet så som beskäring av kundens bild så att motivet passar våra format. Korrektur skickas via epost till dig som kund för godkännande innan tryck startar. Observera att arbetet vi gör med korrektur och tryck till färdig produkt görs helt specialanpassat till just dig som kund och det gör att ni som kund ej har möjlighet att ångra ert köp efter att vi påbörjat vårt arbete. Men fram till att vi påbörjat vårt arbete med korrektur kan ni självklart ångra ert köp enligt konsumentköplagen.
Men som alltid, kontakta oss så snabbt som möjligt så försöker vi lösa det ni önskar på bästa sätt. En vanlig och återkommande sak är att våra kunder kommer på att de önskar en annan bild istället för den uppladdade bilden i samband med köpet. Detta är inget problem, vi avvaktar alltid vår start av korrektur m.m. minst 5 timmar efter lagd order, så denna tiden går det utmärkt att skicka in ny bild eller liknande.
Frakt.
SwePosters.se har 1st fri frakt till valfri företags eller privat adress inom Sverige vid varje ordertillfälle. Vissa ordrar skickas till utlämningsställe nära adressen som angetts som leveransadress. Till bemannade kl 8-17 företagsadresser försöker vi företrädelsevis skicka företagspaket och till Privatpersoner skickar vi företrädelsevis till utlämningsställe.
Betalningsvillkor.
Alla kunder (konsument och företag) kan betala med de vanligaste betalkorten VISA, MASTERCARD eller EUROCARD direkt i vår butik vid beställning. Efter kontakt med oss och godkänd kreditupplysning kan vi erbjuda Företag fakturering med 10 dagars betaltid. Konsumenter kan i nuläget endast genomföra beställningar och köp med betalkort.
Bindande avtal.
Genomförd beställning innebär att ni som kund godkänt våra villkor här på SwePosters.se
Köpet betraktas som bindande från kundens sida när beställningen är genomförd och från SwePosters.se sida när ordern bekräftas till dig som kund.
När du som kund godkänt korrektur via epost från oss kommer tryckprocessen startas och ordern går ej att annullera. Självklart har du som kund möjlighet att komma med önskemål om justeringar på korrekturmejlet innan tryck. Vi skapar då en justerad korrektur och mejlar dig igen. Det är viktigt att du som kund kontrollerar eventuella stavningar och annat i korrekturen så du är nöjd. Får vi en tryckfärdig fil från er som kund kommer vi starta tryckprocessen utan korrektur-vända eftersom ni själva gjort design och tryckfärdig pdf.
SwePosters.se säljer produkter och utför tjänster till både företag, organisationer och konsumenter varför det är flera olika typer av lagar som styr våra villkor.
Färghantering.
SwePosters.se trycker digitalt 4-färgstryck enligt cmyk med utökad färgrymd. En färg upplevs olika beroende på vilken yta den trycks på och kan således variera något vid olika typer av material utan att vara felaktig för den sakens skull. Har ni som kund önskemål om att matcha enligt en viss PMS eller Pantonefärg kan vi naturligtvis hjälpa er att hamna så nära som möjligt om ni som kund då har en vektoriserad fil till oss. Tryckfärdiga filer till oss ska vara gjorda i vektoriserad tryckkvalitet med färgprofil: cmyk, fogra 39. 300dpi.
ALG10.
Vi följer riktlinjerna för tryck och leverans så som bestäms i ALG10 (Grafiska branschens riktlinjer).
När kunden är en juridiskperson, näringsidkare eller organisation:
länk e-handelslagen: http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Lag-2002562-om-elektronisk-_sfs-2002-562/
länk köplagen: http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Koplag-1990931_sfs-1990-931/
När kunden är en privatperson, konsument:
länk e-handelslagen: http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Lag-2002562-om-elektronisk-_sfs-2002-562/
länk konsumentköplagen: http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Konsumentkoplag-1990932_sfs-1990-932/
Returrätt.
Alla produkter vi säljer och tillverkar via SwePosters.se med tryck på är kundspecifika och returrätt saknas.
Reklamation.
Skadat gods måste anmärkas på fraktsedel eller till postombud eller paketutlämnare direkt vid mottagandet för att ni som kund ska kunna göra en reklamation om skadat gods. Det är alltid kundens skyldighet att avsyna och kontrollera godset direkt vid ankomst så inga skador finns. Skador som kan uppstått i samband med transport eller hantering av godset går inte att reklamera på annat sätt än direkt till utlämnare av godset. Om olyckan är framme och ni som kund fått skadat material eller ni vill reklamera köpt vara skickar ni ett meddelande till oss med märkning “reklamation” i ärenderutan. SwePosters.se återkommer senast vardagen efter till er via mejl eller telefon. Observera att stavfel och ”tryckfel” eller utseende på era trycksaker inte går att reklamera efter godkänt korrektur av er. Saknat gods. Kontakta alltid SwePosters.se om ert gods inte kommit på utlovad tid, använd kontaktformuläret på vår sida och skriv “saknat gods” i ärendefältet. SwePosters.se gör en godssökning och kontaktar er senast vardagen efter ni meddelat oss.
Förseningar.
Normal leveranstid varierar från produkt till produkt eller tjänstens omfattning. Den leveranstid vi anger som normal leveranstid är den vanligt förekomna leveranstiden för aktuell vara. Som leveransdatum räknas den dagen varan lämnar SwePosters.se. Frakttiden kan sedan variera med 1-3 dagar beroende på mottagaradressen. Bemannade företagsadresser skickas normalt med företagspaket. Konsumenter skickar vi normalt till ett utlämningsställe, avi med utlämningsställe skickas då via e-post eller sms. Tänk på att beställa era produkter så ni har någon dags marginal tills de ska användas. Försening utom SwePosters.se kontroll ersättes ej.
Ersättning.
Ersättning i samband med reklamation kan aldrig överstiga det belopp ni som kund betalt för varan eller tjänsten. Kundtjänst.Kontakta gärna SwePosters.se via mejl eller kontaktformulär på vår hemsida eller via telefon 046-712232 om du har frågor gällande din order, våra produkter, tjänster eller våra villkor.